• ۰۵۱۳۸۹۲۹۱۴۰
  • مشهد - بین چهارراه دانشجو و معلم ۳۶

رگلاژ کردن پنجره های دوجداره چگونه انجام می شود؟

رگلاژ کردن پنجره های دوجداره

 

پنجره دارای انواع مختلفی است و یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان محسوب می‌شود؛ چراکه هم می‌تواند موجب تهویه مناسب ساختمان شود و هم در راستای هدر نرفتن انرژی نقش مهمی داشته باشد.

در قدیم از پنجره‌های تک جداره ساده برای ساختمان‌سازی استفاده می‌شد و در ساختمان‌های مسکونی و تجاری آن‌ها را نصب می‌کردند اما امروزه پنجره‌های دوجداره جای پنجره‌های تک جداره معمولی را گرفته‌اند و نقش بسیار مهمی را در محیط ایفا می‌کنند.

این پنجره‌ها به عنوان یک عایق صوتی برای محل‌های پر رفت ‌و آمد مناسب هستند و می‌توانند باعث آرامش مصرف کننده شوند.

صداگیری پنجره دوجداره و هواگیری پنجره دوجداره نیز امری ضروری است.
رگلاژ کردن پنجره یکی از کارهای بسیار ضروری ست و اگر به درستی انجام نشود، مشکلاتی بوجود می اورد از قبیل : باز و بست شدن سخت پنجره، عدم حرکت روان دستگیره، فاصله افتادن بین لنگه بازشو و فریم پنجره ، خراب شدن پنجره و فریم آن و… پیش می‌آید که باعث ایجاد هزینه برای صاحب پنجره و هم در طولانی مدت فاصله دو قسمت پنجره زیاد می شود. در نتیجه از کارایی آن به درستی دیگر نمی‌توان استفاده کرد.

به همین دلیل رگلاژ پنجره‌های دوجداره باید زود به زود انجام شود و هر چند وقت یکبار آن‌ها را چک کرد، که کاملا روان باشند و فاصله‌ای بین درزهایشان وجود نداشته باشد.

 

رگلاژ کردن
رگلاژ پنجره

 

برای جلوگیری از نفوذ گرد وغبار و صدا باید پنجره ها به طور کامل بسته و کیپ شوند. عایق بودن پنجره های دوجداره نیاز به بررسی و دقت در نصب و رگلاژ آن ها دارد. اگر این پنجره‌ها به درستی رگلاژ نشده باشند، به طور کامل بسته نشده و به خوبی عمل نمی‌کنند.

 

چه نقاطی از پنجره های دوجداره قابل رگلاژ هستند؟

 

پنجره‌ها از نقاط مختلفی رگلاژ می‌شوند، مانند: فریم لنگه بازشو، شیشه پنجره و یراق که لازم به ذکر است که قسمت یراق برای تمامی پنجره‌ها یکسان نیست و تفاوت‌هایی در این میان وجود دارد.

اینکه از چه نقطه‌ای رگلاژ انجام شود تا بازده بهتری داشته باشد، باید توسط یک فرد ماهر و متخصص تشخیص و صورت گیرد.
اگر نصب پنجره از ابتدا توسط یک فرد باتجربه و متخصص صورت گیرد تا مدت زیادی نیاز به رگلاژ نیست. نصب اشتباه این پنجره‌ها باعث می‌شود که درزی بین محل بسته شدن پنجره به وجود آید تا به طور کامل بسته نشود و کارایی خود را به درستی ایفا نکند.

 

یراق پنجره دو حالته
یراق پنجره دوجداره


چرا باید پنجره های دوجداره را رگلاژ کنیم؟

 

پنجره های دو جداره از کیفیت بالایی برخوردارند و به عنوان یک عایق حرارتی و سرمایش در فصل‌های مختلف سال عمل می‌کنند و موجب عدم اتلاف انرژی می شوند. همچنین از انتقال سر و صداهای زیادی که در داخل یا خارج از ساختمان است، جلوگیری می‌کند.

این پنجره‌های دوجداره برای بسیاری از منازل و ادارات و ارگان ها استفاده می‌شوند و مورد رضایت همگان قرار گرفته‌اند؛ چراکه باعث می‌شوند به راحتی در منزل استراحت کنید و سر و صداهای اطراف شما را آزار ندهندو اینکه در محل کار خود با ارامش و تمرکز بیشتری دور از صدای ناهنجار و شلوغی خیابان ها فعالیت داشته باشید.

همچنین می‌توانید با استفاده از این پنجره‌ها در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

اگر این پنجره‌ها به درستی نصب شوند تا حدود یک سال و نیم نیازی به رگلاژ ندارند. در تولید پنجره دوجداره نباید فاصله‌ای بین لنگه بازشو و درب وجود داشته باشد و اگر به هر دلیلی این مشکل پیش آید باید آن را حل کرد.

رگلاژ کردن پنجره و رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته به همین دلیل اتفاق می‌افتد، تا پنجره به طول کامل کیپ شود و حتی گرد و غبار به داخل منزل نفوذ نکند.

 

پنجره تک حالته
رگلاژ کردن پنجره تک حالته

 

 

چگونه رگلاژ پنجره ی دوجداره انجام می ‌شود؟

 

برای شروع کار ابتدا باید کاور لولا خارج شود؛ سپس باید پنجره باز شود و توسط آچار آلن، کاور را آزاد و جابجا کرد.

برای حرکت در محور افقی با باز و بسته کردن پیچ رگلاژی یا پیچ رگلاژ پنجره دوجداره، لنگه بازشو درب به راحتی حرکت می‌کند. پیچ را تا زمانی حرکت می‌دهند که درب کاملا بسته شود و هیچ فضای بازی بین آن باقی نماند.
برای رگلاژ عمودی پیچ بالای پنجره باز می‌شود و آن را حرکت می‌دهند تا زمانی که پس از بسته شدن درب، انطباق کامل صورت گیرد و هیچ فاصله‌ای بین بازشو و فریم وجود نداشته باشد.

پیچ عمودی را حرکت می‌دهند و پنجره به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند تا جایی که دقیقا در محل مناسب خود قرار گیرد و دیگر نباید پیچ را سفت یا شل کرد. به این ترتیب میتوان افتادگی درب را نیز اصلاح کرد و رفع افتادگی پنجره دوجداره را هم انجام داد.
در برخی پنجره‌ها که بیشتر نمونه‌ دو حالته آن‌ها این گونه هستند از لولا برای تنظیم شدن درب‌ها استفاده می‌شود که برای رگلاژ هم لولاها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

با حرکت لولاها حرکت درب دو جداره بررسی می‌شود و هر زمان که در قسمت مناسب خود جای گرفت و درب به طور کامل بسته شد تنظیم می‌شوند.
لولای رگلاژی به تقاضای مشتری نصب می شود که هزینه ای بالاتر دارد ولی طول عمر و ریگلاژ درب و پنجره به سهولت انجام می گردد . در مقاله های بعدی در مورد مزایای این لولاها توضیحات بیشتر خواهیم داد.

 

هزینه رگلاژ پنجره دوجداره

 

شرکت بالکانه رگلاژ پنجره دوجداره را به بهترین نحو انجام می‌دهد و انواع پنجره‌ها توسط مجموعه بالکانه ساخته و نصب می‌شوند. قیمت تنظیم پنجره و رگلاژ نمودن آنها بسته به اندازه و حجم کار متفاوت است که میتوانید با تماس با کارشناسان ما با شماره 09014311263 از هزینه رگلاژ مطلع شوید.

رگلاژ کردن پنجره های دوجداره چگونه انجام می شود؟
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
پنجره دوجداره چیست؟

پنجره دوجداره چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text] پنجره دوجداره   یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در زیباسازی فضای یک محیط نور موجود در آن می باشد. برای داشتن نور مناسب در فضا ابتدا باید ...